Romain is a Partner in the Tax Group and head of our Paris office.

Romain specialises in French and international tax law. He advises on the tax aspects of M&A transactions and on structuring investments both in France and abroad, in particular in the energy, transport and private equity sectors.

Romain represents a wide variety of clients such as investment funds, banks, corporate groups, entrepreneurs and family offices, notably on cross-border transactions, asset and project finance transactions, corporate restructuring schemes, international estate planning and tax litigation.

Show related areas

Education

  1. 2002 · Admitted to the Paris Bar
  2. 2005 · DJCE – Postgraduate Degree in Business and Tax Law, University of Cergy-Pontoise
  3. 1999 · DEA (Postgraduate Degree) in Private Law, University of Paris I-Sorbonne
  4. 1998 · LLM (Maîtrise de Droit Privé) in Private Law, University of Paris II-Assas

Romain est associé fiscaliste et dirige le bureau de Paris.

Romain est spécialisé en droit fiscal français et international. Il a développé une expertise en matière de fiscalité des opérations de fusions-acquisitions et des structures d’investissement, notamment dans les secteurs de l’énergie, du transport et du private equity, en France comme à l’étranger.

Avec des clients aussi diversifiés que des fonds d’investissement, des banques, des groupes de sociétés, des entrepreneurs et des family offices, il intervient plus particulièrement sur des opérations à forte dimension internationale dans le cadre de financement d’actifs et de projets, de plans de restructuration, de fiscalité internationale du patrimoine et de contentieux fiscal.

Show related areas

 

  1. 2002 · Admis au Barreau de Paris
  2. 2000 · DJCE – Droit des Affaires et Droit Fiscales, Université de Cergy-Pontoise
  3. 1999 · DEA – Droit Privé, Université de Paris I-Sorbonne
  4. 1998 · Maîtrise de Droit Privé, Université de Paris II-Assas